ტანსაცმლის მასობრივი სტილის ტრანსფორმირება პოსტსაბჭოთა საქართველოში
არსებობს აზრი, რომ საბჭოთა საქართველოში, როგორც ტოტალიტარულ სახელმწიფოში, მოდა არ არსებობდა. მოდა შეიძლებოდა ყოფილიყო მხოლოდ ოფიციალური. თუმცა ამ ოფიციალურ ტენდენციაში მსოფლიო მოდის გავლენაც აშკარა იყო, მართალია, ირიბი და საბჭოთა იდეოლოგიის წნეხქვეშ მოქცეული, მაგრამ მაინც – ორიგინალური. ეს ნიშნავს იმას, რომ ალტერნატიული აზრის ტოტალური დეფიციტისა და ზეწოლის მიუხედავად, საბჭოთა საქართველოშიც ცდილობდნენ, მოდურად ჩაეცვათ და უსახური მასობრივი გემოვნების იმპერატივს ასე დაპირისპირებოდნენ.
ტანსაცმლის ვიზუალურ ენას ნიშნების თავისი სისტემა, თავისი კოდები აქვს. ერთ-ერთია ტრადიციული სისტემა და მისი ფესვები წარსულშია, მეორეა თანამედროვე. პირველში უამრავი კლიშე და სტერეოტიპი გვხვდება, ძალიან ნელა იცვლება. მეორე სწრაფად რეაგირებს ცვლილებებზე.
ტანსაცმელი წარსულიდან მომავალში ინფორმაციის გადაცემის თავისებური კოდია.