გახსენით მობილურ აპლიკაციაში
კულტურული ტრავმის, როგორც წარმოუჩენელი ფენომენის, დოკუმენტური კინოს საშუალებით გადმოცემის გზები 2000-იანი წლების ქართული დოკუმენტური კინოს მაგალითზე
რეცენზია აკა მორჩილაძის რომანზე „როძინა, ანუ ჯაშუშობა ბოლო ჟამისა“
ჩვენი ეროვნული სპორტია დავიწყება.
9 აპრილის ქუჩა; გალაკტიონის ხიდი; თბილისის ტექნიკური უნივერსიტეტის პირველი კორპუსი.
ეს არ იყო პირველი შემთხვევაში, როცა საქართველოში „უცხოპლანეტელები” გამოჩნდნენ: 1980-იანი წლების მეორე ნახევრიდან ამოები მთელი საბჭოთა კავშირის მასშტაბით გააქტიურდნენ.
პროცესი დაიწყო 1820-იან წლებში, ინერცია არ შეწყვეტილა მეორე მსოფლიო ომის დასრულების შემდგომ.
მეორე მსოფლიო ომის რიცხვები და მათი მანიპულაციებიც დაუდგენელი დისკუსიაა და სანამ ეს თემა იქნება პოლიტიკური დღის წესრიგის ნაწილი, მანამდე ამ რიცხვებს დადგენა არ უწერიათ.
„წარსულის ფლობა ნიშნავს აწმყოს დაუფლებას.“
ისტორიკოსი გაბრიელ ჩუბუნიძე საბჭოთა და პოსტსაბჭოთა თბილისში ანტისანიტარიის შესახებ
„იოსებ ბესარიონის ძე სტალინი შავი ზღვის სანაპიროზე ისვენებდა, ზუსტად აქედან დაურეკა კანდიდ ჩარკვიანს და სთხოვა ისტორიკოსების მიყვანა მასთან და საუბარი ამ წიგნზე, რადგან მას შენიშვნები ჰქონდა.“
საქართველოში 1990-იან წლებში, განცდილი პოლიტიკური და ეკონომიკური კატასტროფა ადამიანთა ცხოვრების ყველა ასპექტში აისახა. ყველაფერთან ერთად, საჯარო ტრანსპორტის მუშაობაც მოიშალა.
საბჭოთა კავშირში არსებობდა ასეთი ანეკდოტი: რუსი სიკვდილის შემდეგ ოცნებობს არა სამოთხეში, არამედ საქართველოში მოხვედრას. მართლაც, საქართველო სსრკ-ში ერთ-ერთი ყველაზე მდიდარი რესპუბლიკა იყო.
თემურ ჩხეიძეს ორი წლის განმავლობაში კვირაში ორჯერ სამეფო უბნის თეატრში ვხვდებოდი. მთელი ჯგუფი ვიკვლევდით თეატრს, როგორც ცხოვრების გადამამუშავებელ სისტემას.
ახალ რუსეთში კულტურა აღარ თამაშობს მთავარ როლს ეროვნულ თვითიდენტიფიკაციაში, მაგრამ მას ნამდვილად არ უდგას ბოლო დღეები.
'რუსული სული ტანკში?' ჟირინოვსკი გვთავაზობს, რომ რუსეთის იმპერიის საზღვრები ალასკიდან ფინეთამდე გაფართოვდეს
ეს რადიო პიესა რომელიც ინდიგოსა და რადიო ჯიპას კოლაბორაციით შეიქმნა, 1964 წლის 18 თებერვლის სასამართლო პროცესზე მოგვითხრობს.
1969 წლის 27 ნოემბერს სსრკ-სა და გვინეას შორის თანამშრომლობის დოკუმენტი შედგა, რომლის მიხედვითაც საბჭოთა კავშირს, რაიონ დებელეში ბოქსიტების მომპოვებელი საწარმო უნდა აეშენებინა,
პოსტსაბჭოთა გარემოში ჭაბუკიანის ან საბჭოთა ბალეტის შესახებ კვლევა არ დაწერილა. დაწერილია ლეგენდები. მითები. მხოლოდ სასურველის შესახებ. ამ მითებს უნდა დააკვირდე.
სანატორიუმები გვაძლევს საშუალებას დავაკვირდეთ საბჭოთა ყოველდღიურობას იმ სივრცის გავლით, რომელიც ამ ყოველდღიურობისგან გაქცევისთვის შეიქმნა და მოწესრიგდა.
საბჭოთა საბინაო მშენებლობები, მსოფლიოში ყველაზე მასშტაბურია, რომელმაც ათეულობით მილიონი ადამიანი შეასახლა კეთილმოწყობილ ბინებში
პირველი თაობის ბოლშევიკებისათვის ორჯონიკიძე ერთადერთი ადამიანი იყო, რომელზედაც ცუდი არ თქმულა.
გადასახლებული ნოშრევან გიორგაძე საბჭოთა მედლებისა და ორდენების მფლობელი იყო.
1921 წლის 25 თებერვალს ქართული ჯარი საბჭოთა საოკუპაციო ძალებთან ბრძოლაში საბოლოოდ დამარცხდა. თბილისში წითელი არმია შემოვიდა.
25 თებერვალს მე ვიგრძენი, თუ როგორ შემოვიდა ტანში მჭრელი მახვილი, რომელიც მას აქეთ დღითი-დღე უფრო ღრმად მერჭობა.
დღეს ელნურ ალისოისთან ერთად, ყარაჯალარში, ფარი ხანუმ სოფიევას ინიციატივით აშენებულ მატარებლების სადგურს ვეძებთ.
ავტობუსის გაჩერებების გადასაღებად პირველად ფოტოაპარატი ხელში 2015 წელს აიღო. მას შემდეგ ნანუკას 2018 წლამდე შეგროვებული მასალა წიგნად გამოიცა.
მეორე მსოფლიო ომის დასრულებიდან მალევე, ევროპული დოკუმენტური კინო ფაშიზმის გადააზრებას შეუდგა
ღალატის გამო გეგმა ჩავარდა. იმედი უკვე გადაწურული იყო. 16 მარტს საბოლოოდ შეწყდა სროლა. მთავრობა ემიგრაციაში წავიდა. საქართველო გაწითლდა.
ხრუშჩოვმა ყრილობაზე თქვა, რომ “ქართველმა სტალინმა” მარქსისა და ლენინის გზას უღალატა.
თავისუფალი ტური თბილისის იმ მისამართებზე, რომლებიც საქართველოს გასაბჭოების ფრაგმენტებს ინახავს.
გაჭედილი საბჭოთა ლიფტი სიმბოლოა, რომელიც ყველაზე თვალსაჩინოდ გამოხატავს სოციალიზმიდან საბაზრო ეკონომიკაზე გადასვლის პროცესს.
საბჭოთა კავშირის ქალაქების დიდი ფრაგმენტები ბეტონის ჯუნგლებად აქცია, რომელთა ჰომოგენურობა და დაბალი ხარისხი მალევე იქცა კრიტიკისა და ირონიის საგნად
ტექსტების ფრაგმენტები და ფოტოები ჟურნალებიდან: „საქართველოს ქალი“ 1961-1988 / „საბჭოთა ქალი“ 1957-1959 / „პირიმზე“ 1969-1988 / „მოდების ჟურნალი“ 1971-1972 / „მოდების ალბომი“ 1960-1966 / მოდა 1989-1992
არსებობს აზრი, რომ საბჭოთა საქართველოში, როგორც ტოტალიტარულ სახელმწიფოში, მოდა არ არსებობდა. მოდა შეიძლებოდა ყოფილიყო მხოლოდ ოფიციალური.
ჩერნობილში ჩასვლა ალბათ უფრო აზარტის გამო გადავწყვიტე, ვფიქრობდი: სახიფათო ადგილას წავალ და მერე მოვყვები როგორ გავრისკე-მეთქი.
ტერორი კომუნიზმის რელიგიური განზომილებაა
ბ. არვატოვი: გასტევის „ორდერების დასტა“ წარმოადგენს მოწინავე პროლეტარული პოეტის სიმპტომატურ და უაღრესად მნიშვნელოვან ნაწარმოებს.
სოციალისტური შრომის გმირები საბჭოთა კავშირის სუპერმენები იყვნენ.
მოდურობა დასაძრახი იყო. ინდივიდუალური სტილი – გასაქრობი. სისტემა მოქალაქეებს უნიფორმიზაციისკენ მოუწოდებდა.
სულ: შედეგი
შედეგი არ მოიძებნა, სცადეთ თავიდან
ელ.ფოსტა ან პაროლი არასწორია
გთხოვთ ჩაწეროთ დადასტურების კოდი, რომელიც გამოიგზავნა თქვენს ელ-პოსტის მისამართზე :
უკაცრავად დაფიქსირდა შეცდომა
კოდი გაიგზავნა წარმატებით. გთხოვთ შეამოწმოთ "სპამ" ფოლდერი.
დარჩენილი რაოდენობა: